Lijepljenje vjetrobranskog stakla

Lijepljenje vjetrobranskog stakla

KAKO: Lijepiti vjetrobransko staklo


Vjetrobransko staklo je vrlo važan dio cjelokupne strukture karoserije automobila. Ono poboljšava strukturnu čvrstoću automobila i osigurava bolju zaštitu putnika. Ljepilo je jedini materijal kojim je vjetrobransko staklo pričvršćeno na karoseriju automobila.

Više informacija o sigurnosti, metodama lijepljenja vjetrobranskog stakla i ispitnim standardima možete pronaći ispod:

'Crash' testovi i zahtjevi koje proizvodi moraju ispuniti

Lagana konstrukcija i torzijska krutost

Multifunkcijsko lijepljenje

Funkcije u dizajnu

LIJEPLJENJE VJETROBRANSKOG STAKLA: Dodatni savjeti

Naučite sve što trebate znati o lijepljenju vjetrobranskog stakla na automobilu.

Henkelova ljepila za vjetrobranska stakla nude visoke sigurnosne standarde koji su rezultat godina aktivnog istraživanja i iskustva u proizvodnji.

  • Svi TEROSON premium proizvodi za lijepljenje vjetrobranskih stakala provjereni su na realnim chrash testovima i certificirani od TÜV Rheinland instituta.
  • Proizvodni proces i kvaliteta pod trajnim su nadzorom od strane TÜV Rheinland.

Vjetrobransko staklo apsorbira dio energije nastale u sudaru i zadržava zračni jastuk na predviđenom mjestu. Kako bi sigurnost putnika bila osigurana u skladu s propisanim vremenom nakon kojeg automobil može u promet nakon zamjene vjetrobranskog stakla (tzv. drive-away vrijeme), ljepilo mora dokazano držati staklo na mjestu u slučaju nesreće.
Sigurno 'drive-away' vrijeme ovisi o stvrdnjavanju i unutarnjoj čvrstoći ljepila za vjetrobransko staklo.

Proces stvrdnjavanja

Jednokomponentni proizvod

Dvokomponentni proizvod

Stvrdnjava 3-4mm u prvih 24 sata pri 23°C uz 50% relativne vlage.

 

Jednokomponentna poliuretanska ljepila za vjetrobranska stakla stvrdnjavaju na sobnoj temperaturi uz prisutnost atmosferske vlage.
Formiranje kožice: Stvrdnjava 3- 4 mm u prvih 24 sata pri 23°C uz 50% relativne vlage.

Stvrdnjavanje kemijskom reakcijom komponenti A i B.
Henkelova dvokomponentna PU ljepila potpuno stvrdnjavaju nakon dva sata.

Dvokomponentna poliuretanska ljepila za lijepljenje vjetrobranskog stakla stvrdnjavaju uslijed kemijske reakcije komponenti A i B. Potpuno stvrdnjavanje nanosa ljepila ne ovisi o vlazi u zraku ili temperaturi okoline (za informacije o brzini stvrdnjavanja, pogledajte tehnički list proizvoda).

Poboljšani standardni sigurnosni test otprilike je četiri puta stroži.

Sva Henkelova ljepila za vjetrobranska stakla testirana su u skladu s jednim od ova dva standarda.

Ispitni standard za sigurno 'drive-away' vrijeme za ljepila za vjetrobranska stakla:
FMVSS 0 = 50 km/h i 100 % frontalni udar ili europski standard = 64 km/h i 40 % preklapanje.

US standard (FMVSS 208/212)
(50 km/h, 100 % frontalni udar).

Poboljšani 'crash test' standard
(64 km/h, 40 % preklapanje) = 40 % širine najšireg dijela automobila (ne uključujući bočne retrovizore).

Dijelovi karoserije automobila koji nose opterećenje (dijelovi označeni narančastom) su specijalni nosivi stupovi koji imaju visoku čvrstoću i krutost. Kod dizajna karoserija automobila laganih konstrukcija odabiru se tanje čelične ploče kako bi se smanjila masa vozila.
Kako bi se očuvala ukupna torzijska krutost karoserije potrebno je postaviti veće zahtjeve pred vjetrobranska stakla. Zbog toga vjetrobransko staklo pomaže osigurati krutost karoserije automobila.

 

Ljepila za vjetrobranska stakla mogu poboljšati strukturnu čvrstoću do 40 %

Vjetrobransko staklo automobila u kombinaciji sa snažnim ljepilom za vjetrobransko staklo (visokog modula smične čvrstoće) daje ključan doprinos ukupnoj torzijskoj krutosti karoserije automobila.

Visok modul smične čvrstoće ljepila (>2.5 MPa) povećava torzijsku krutost karoserija automobila.

Ljepilo s visokim modulom smične čvrstoće preporučuje se za sprječavanje korozije. Korištenje proizvoda s niskim modulom smične čvrstoće dovodi do nastanka opterećenja u liniji spoja, a može uzrokovati i pucanje zavarenih mjesta. Korozija se može pojaviti vrlo brzo unutar šasije i može ostati neprimijećena. Korozija smanjuje stabilnost šasije.

Definicija modula smične čvrstoće:

Mjera unutarnje čvrstoće ljepila (mjerena u MPa) u odnosu na elongaciju od 10 % (G10) ili 20 % (G20).

Henkelova ljepila za vjetrobranska stakla koja su označena kao HM (high-modulus) imaju modul smične čvrstoće veći od 2.5 MPa, što je preporuka većine proizvođača automobila.

Kako bi se osigurala dobra funkcionalnost integriranih automobilskih antena i sistema grijanja, preporučuje se korištenje ljepila niske elektro-provodljivosti.

Korištenje ljepila za vjetrobranska stakla niske elektro-provodljivosti preporučuje većina proizvođača automobila. Pogledajte svojstva HMLC proizvoda (visoki modul čvrstoće/niska provodljivost).

Zaštita od galvanske korozije i kontaktne korozije na aluminijskim karoserijama.

Šipka autobusa koju dodiruje električki provodljivo ljepilo omogućuje da njome prolazi električna struja. Ukoliko dođe do prodiranja vlage i razvoja korozije, to će utjecati na prianjanje boje.

Bez utjecaja na kvalitetu prijema signala radija, TV-a, mobilnih telefona, interneta i navigacijskih sistema itd.

Definicija:

Električna vodljivost / otpor
• Mjera sposobnosti materijala da provodi električnu struju.
• Što je vodljivost niža, viši je izolacijski otpor.
• Mjerenje u Siemens/cm (npr. 10-10)

Električni otpor
• Mjera sposobnosti materijala da pruži otpor protoku električne struje.
• Što je otpor viši, bolji je izolacijski učinak.
• Mjerenje u Ohm x cm (npr. 10-10) 

Evolucija metoda postavljanja automobilskih stakala kao što su prednje i stražnje vjetrobransko staklo i bočna stakla.

Sistem montiranja gumom
Vjetrobransko staklo se postavlja i brtvi pomoću profilirane gumene brtve, primjerice na kamionima, autobusima, radnim strojevima.

Sistem sa butilnom trakom
Ljepljiva butilna traka koristi se za pričvršćivanje vjetrobranskog stakla na okvir.

Uz pomoć modernih ljepila, Henkel nudi kupcima poboljšana rješenja za lijepljenje vjetrobranskog stakla koja nude brojne prednosti u odnosu na starije metode.

Vjetrobranska stakala lijepljena poliuretanom
PU ljepilo se koristi za lijepljenje vjetrobranskog stakla na prirubnicu, ostvarujući 100% brtvljenje.

  • Maksimalna sigurnost putnika zahvaljujući ispravnom djelovanju zračnog jastuka
  • Znatno poboljšana torzijska krutost
  • Poboljšana aerodinamika zahvaljujući glatkom spoju staklo/karoserija