Popravak metala

Metal repair in the automotive industry - Henkel Adhesives - Learn more about metal repair.

KAKO: POPRAVAK METALA

 

Obrada i dorada karoserije danas su vrlo česti poslovi u limarskim radionicama. Postoji mnogo novih alata i rješenja koji olakšavaju ovakve poslove.  Ovaj vodič će vam predstaviti tehniku kemijskog kositrenja i različita sredstva za zaštitu površina. 

Odaberite jedan od linkova i sami pogledajte prednosti

Kemijska predobrada za zaštitu površine od korozije

Metode kositrenja (lemljenje, kemijsko kositrenje)

Dodatna zaštita od korozije

POPRAVAK METALA: Dodatni savjeti

Saznajte sve što trebate znati o temi popravka metala.

Nezaštićene metalne površine karoserije automobila zaštićuju se konverzijskim slojem u obliku fosfatnog premaza koji se nanosi u autolakirnici proizvođača i kojeg štiti sloj

katodne zaštite.  Oštećeni premaz može uzrokovati koroziju i mora biti obnovljen.

Za vrijeme popravka, postupci poput brušenja, rezanja ili zavarivanja mogu djelomično ukloniti ili uništiti zaštitni premaz. Potrebno ga je ponovo stvoriti kako bi osigurali  originalnu razinu zaštite. 

Dakle, kako brzo i učinkovito ostvariti visoku razinu zaštite popravkom oštećenog premaza?

Popravak metala u automotiv industriji - Tradicionalni konverzijski premazi.

Tradicionalna metoda

  1. Pripremite panel s dijelovima golog metala i kita
  2. Ispušite
  3. Očistite sredstvom TEROSON VR 20 ili Silicone Ex (kojeg koriste lakireri)
  4. Nanesite temeljni premaz (u spreju ili pištoljem)
  5. Vrijeme sušenja je između 15 i 30 minuta
  6. Uklonite višak
  7. Očistite sredstvom TEROSON VR 20 ili Silicone Ex ponovo
  8. Očistite pištolj ukoliko ste ga koristili
  9. Nastavite s postupkom lakiranja
Popravak metala u automotiv industriji - BONDERITE wipe premaz.

Metoda nanošenja maramicama BONDERITE

  1. Pripremite panel s dijelovima golog metala i kita
  2. Ispušite
  3. Očistite sredstvom TEROSON VR 20
  4. Premažite gole metalne površine maramicom BONDERITE M-NT 1455 Wipes
  5. Nastavite s postupkom lakiranja za nekoliko minuta (za najviše 15 min.)

Nanošenje: Prednosti metode nanošenja maramicama BONDERITE

  • Brisanje u jednom koraku, nema potrebe za ispiranjem vodom
  • Lako, čisto i kontrolirano nanošenje, za male površine, brzo i ekološki prihvatljivo
  • Nema miksanja, miješanja ili čišćenja pištolja 
  • Lako zbrinjavanje nakon što je maramica suha, nema posebnog postupka zbrinjavanja
  • Nema viška nanesenog materijala
  • Može se nanositi u kabini za lakiranje
  • Vrlo dobro djeluje i na uglovima i na površina izbrušenim do golog čelika / aluminija

Informacije i prednosti maramica BONDERITE M-NT 1455 Wipes

  • Natopljene maramice koje stvaraju konverzijski sloj bez kroma 
  • Dvostruko bolja zaštita od hrđe u usporedbi s postojećim metodama
  • Omogućuje bolje prianjanje slojeva boje i materijala za brtvljenje 
  • Bez kroma
  • Niska razina HOS
  • Zamjena za  wash primer / primer za jetkanje
  • Učinkovita zamjena za ponovno nanošenje sloja cinka
  • Poboljšana sigurnost i zaštita na radu

Opća napomena
BONDERITE M-NT 1455 Wipes Wipes maramice stvaraju zaštitni sloj koji nastaje iz reakcije s metalnom površinom stvarajući  stvarne kemijske veze. Na ovaj način zaštićena površina stvara odličnu podlogu za organske premaze, boju, brtvila i većinu ljepila. Ova reakcija znatno pospješuje adheziju i otpornost na koroziju naknadno nanesene boje (uključujući temeljnu boju gdje se koristi sustav s više slojeva), brtvila i ljepila.
Metoda stvaranja zaštitnog sloja pomoću maramica BONDERITE M-NT 1455 Wipes je tehnika sa sušenjem na mjestu i ne zahtijeva naknadno čišćenje.

Što je dopušteno i što nije

Nanositi na:

  • Aluminij
  • Cink, cinkove legure
  • Goli čelik
  • Hladno valjani čelik (CRS)
  • Galvanizirani čelik
  • Nehrđajući čelik

NE nanositi na:

  • Temeljne premaze (1K ili 2K) 
  • Kitove na bazi polusestra 
  • Ostatke boje
  • Plastične dijelove

Ne razrjeđivati! 

Nakon premazivanja s BONDERITE M-NT 1455 Wipes nanesite nešto od sljedećeg

  • Katodna zaštita (E-coat)
  • Bazni premaz
  • Temeljni premaz
  • Kit
  • Brtvilo
  • Ljepilo

 

Opća napomena
Poliesterski kitovi razvijeni su tako da najbolje prianjaju na goli metal. 

U slučaju udarca i sličnih oštećenja metalnih dijelova, površinu treba popravit.  Limarske radionice danas koriste kositreni lem. 

Mnogi na automotive aftermarket tržištu traže rješenje koje bi zamijenilo kositreni lem. Nova tehnologija kombinira jednostavnu primjenu sa izvedbom koja odgovara staroj metodi. 

Popravak metala u automotiv industriji - Tradicionalni popravak s  kositrenim lemom.

Tradicionalno meko lemljenje (cinčanja)

Tradicionalni popravak radi se s kositrenim lemom i otvorenim plamenom

  • Postupak je ograničen na metalne površine 
  • Kositreni lem sadrži olovo (teški metal)
  • U postupku se koristi otvoreni plamen
Popravak metala u automotiv industriji - Kemijsko kositrenje, 5010 TR metoda.

Kemijsko kositrenje –  "5010 TR metoda"

Nova tehnologija: 2-komponentni proizvod spreman za korištenje

  • Postupak prikladan za čelične i aluminijske površine
  • Može se jako dobro oblikovati
  • Ne sadrži teške metale
  • Nema potrebe za otvorenim plamenom (sigurniji radni proces, manje rastavljanja dijelova itd)

Opća napomena
Novo razvijeni proizvod TEROSON EP 5010 TR kombinira jednostavnu obradu i ekološki je prihvatljiv.


Prednosti kemijskog kositrenja s TEROSON EP 5010 TR

  • 2-komponentna kartuša s miješalicom (nije potrebno ručno miješati)
  • Jednostavno i precizno nanošenje i precizno miješanje
  • Odlično se brusi
  • NE curi i ne uvija se
  • Izuzetno se dobro oblikuje
  • “Hladno” nanošenje (nema otvorene vatre)
  • Nema rastavljanja okolnih dijelova i komponenti, poput bočnih zračnih jastuka, spremnika goriva, interijera (nema opasnosti da otvoreni plamen ošteti elektroniku ili druge osjetljive dijelove) 
  • Ne oštećuje katodnu zaštitu, zaštitne voskove ili boju

 

Informacije i prednosti proizvoda TEROSON EP 5010 TR

  • Dugo otvoreno vrijeme (otprilike 80 minuta)
  • Stvrdnjavanje materijala može se ubrzati korištenjem grijaćih pločica (FlexiTherm) ili infracrvenim zagrijavanjem (max. 60 °C)
  • Niska gustoća (lakše od lema)
  • Nema skupljanja
  • Bez primera na čeliku i aluminiju 
  • Jedinstvena tehnologija bez olova, u skladu sa OES standardima i zahtjevima osiguranja

Konverzija površine radi zaštite od hrđe

Popravak koji uključuje brušenje, rezanje i varenje djelomično uklanja ili uništava postojeći zaštitni premaz (fosfatni premaz nanesen u lakirnici proizvođača zaštićen katodnim premazom).
BONDERITE M-NT 1455-W je inovativno rješenje za obnovu konverzijskog premaza na brz i siguran način.


BONDERITE M-NT 1455-W su maramice spremne za korištenje 

  • Ne treba vam dodatna oprema
  • Ne treba vam primer za jetkanje
  • Proizvod bez kroma

Pogledajte ovdje primjer primjene:

Kako koristiti BONDERITE M-NT 1455-W

Popravak metala u automotiv industriji - Konverzija površine za zaštitu od korozije.